Miło nam poinformować, że projekt pt. „ALE Uczelnia na NOWO. Prince of Managers” uzyskał dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020. Serdecznie zapraszamy uczniów I klas liceów oraz rodziców do udziału w projekcie.
„ALE Uczelnia na NOWO. Prince of Managers”
POWR.03.01.00-00-U148/17
Osi priorytetowa: III. Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju
Działanie: 3.1 Kompetencje w szkolnictwie wyższym
Cele główne projektu:
- opracowanie przez Wyższą Szkołę Menedżerską w Warszawie we współpracy z partnerami – podmiotami działającymi na rzecz edukacji – 4 programów kształcenia skierowanych do uczniów I klas szkół średnich w wieku 15-16 lat, które zwiększą stopień rozwoju ich kompetencji kluczowych, odpowiadających potrzebom rynku pracy, gospodarki i społeczeństwa.
- zrealizowanie w oparciu o programy cyklu 4 działań dydaktycznych dla grupy 100 osób, w tym 50 kobiet.
- zaprojektowanie, zorganizowanie i przeprowadzenie warsztatów edukacyjnych dla grupy 50 rodziców w ramach rozwoju kompetencji wychowawczych i społecznych.
Wartość Projektu: 497 875,00 zł
Dofinansowanie projektu z Funduszy Unii Europejskiej: 482 845,00 zł
Strona www lidera projektu: http://wsm.warszawa.pl/
Warsztat | Academic English | LEGO® Education | Moja głowa, mój sukces | Mentoring |
Cele szczegółowe | -Nauka praktycznego zastosowania języka angielskiego w środowisku szkolnym i akademickim
-Kształcenie samodzielności i płynności językowej w międzynarodowym środowisku akademickim umożliwiających przystosowanie się do studiów w języku obcym -Kształcenie inteligencji językowej oraz technik, strategii i umiejętności ułatwiających zdawanie egzaminów językowych (matura, lektorat, TOEFL, IELTS, SAT, GMAT, LCCI)
|
- ćwiczenie umiejętności pracy zespołowej oraz odkrywanie jej potencjału
- zrealizowanie zadania poprzez samodzielną pracę od etapu projektowania, poprzez konstruowanie rozwiązań, aż do fazy testów i optymalizacji, - wprowadzenie do samodzielnego wyciągania wniosków z eksperymentów,
|
- poznanie narzędzi, które pomogą zapamiętywać informacje
-ćwiczenie wyobraźni oraz kształtowanie umiejętności tworzenia i posługiwania się "żywym obrazem" -wspomaganie rozwoju nad kreatywnością i twórczym myśleniem -zapoznanie ze Strategiami poznawczymi- - powtarzanie, elaboracja (opracowywanie), organizowanie, metapoznawczymi - planowanie, monitorowanie i regulacja oraz strategiami zarządzania zasobami wewnętrznymi (predyspozycje) i zewnętrznymi (inni ludzie i czas |
- poznawanie
środowiska akademickiego i uczelni jako miejsca naukowego oglądu rzeczywistości - nauka prezentacji i autoprezentacji - tworzenie dobrych prezentacji od strony technicznej - szukanie i poznanie własnych talentów - doradztwo w zakresie wyboru przyszłego kierunku studiów |
Planowane efekty | - znajomość Academic English w 4 aspektach językowych
- znajomość technik egzaminacyjnych -Poszerzenie i utrwalenie struktur gramatycznych (niezbędnych w kontekście akademickim) -Poszerzenie i utrwalenie słownictwa (tematyka akademicka)
|
- rozwój kreatywnego myślenia
- myślnie wielotorowe - umiejętność łączenia różnych dziedzin naukowych w realizacji zadań projektowych |
- rozbudzenie ciekawości poznawczej
-umiejętność selekcjonowania informacji i krytycznego myślenia - stymulowanie intelektualnego i społecznego rozwoju - samodyscyplina i poprawa koncentracji - umiejętność robienia notatek z długich tekstów - stymulacja twórczego i kreatywnego myślenia
|
- stworzenie
autorskiego wykładu stanowiącego swoistą formę autoprezentacji - znajomość środowiska akademickiego oraz życia na uczelni - lepsze poznanie samego siebie oraz swoich mocnych stron
|